Zmeny v tomto regióne sa týkajú iba cestovných poriadkov počas pracovných dní.
Ako každý rok, aj tento december prinesie zmeny cestovných poriadkov. Na Hornom Zemplíne a Šariši pôjde najmä o posilnenie spojov na hlavných trasách regionálnej autobusovej dopravy, ktorú objednáva Prešovský samosprávny kraj. Zmeny sú navrhnuté s cieľom zvýšiť kvalitu dopravných služieb pri zohľadnení potrieb obyvateľov ako aj efektivitu pri zabezpečovaní dopravnej obsluhy územia.
Prehľad hlavných zmien:
Zásadnou pozitívnou zmenou v okolí Svidníka a Stropkova je zavedenie takmer celodenného 60-minútového intervalu spojov na linkách Prešov – Giraltovce – Svidník a Prešov – Giraltovce – Stropkov, tzn. doplnenie viacerých spojov v chýbajúcich časových polohách, ako napr. odchody 12.38 h, 13.38 h, 14.38 h a 17.38 h zo Stropkova do Prešova, alebo v opačnom smere odchod 18.05 h z Prešova do Stropkova.
Z Prešova do Svidníka budú doplnené chýbajúce spoje s odchodmi z Prešova o 15.35 h, 16.35 h a 20.35 h, obdobne v opačnom smere – odchody zo Svidníka o 7.00 h, 12.00 h a 18.00 h. Spoje na linkách Prešov – Svidník a Prešov – Stropkov sú v úseku Prešov – Giraltovce koordinované do celodenného 30-minútového intervalu. To isté platí aj v opačnom smere.
Kvalita dopravných služieb sa zvyšuje aj na medzimestskej linke Stropkov – Medzilaborce, kde dochádza k zavedeniu 60-minútového intervalu spojov počas dopravnej špičky a 120-minútového intervalu mimo špičky, pri zabezpečení pravidelných nadväzností v Stropkove smerom do a z Prešova, ako aj v Medzilaborciach a Krásnom Brode voči vlakom do a z Humenného, čo sa však prejaví až v marci, kedy dôjde k obnove prevádzky vlakov na trati Medzilaborce – Humenné.
Popri vyššie menovaných systémových zmenách dôjde s platnosťou od 15. decembra k zapracovaniu viacerých opodstatnených pripomienok obcí a cestujúcej verejnosti, týkajúcich sa nadväznosti spojov, či skvalitnenia pracovnej a školskej dochádzky.
S ohľadom na minimálne požadované ekonomické parametre prevádzky jednotlivých spojov dôjde zároveň k ukončeniu prevádzky spojov s minimálnym až nulovým využitím zo strany cestujúcej verejnosti (rádovo do 5 cestujúcich na spoj). Táto úspora neefektívnych dopravných výkonov je plne využitá na posilnenie dopravy v regióne, a to na trasách a v časových polohách s výrazne vyšším potenciálom prepravy cestujúcich.
Autor: IDS Východ, s.r.o.
Foto: Erik Wittner
S prvým dňom letných prázdnin čakajú cestujúcich na východnom Slovensku zmeny cestovných poriadkov autobusových liniek. Cieľom…
Letná sezóna v Košickom kraji prichádza s novinkou, ktorá poteší všetkých priaznivcov bicyklovania a objavovania prírodných krás. V spolupráci…
Vyrazte na pohodovú jazdu a spoznajte krásy poľsko-slovenského pohraničia. Beliansky expres vás počas letnej sezóny odvezie…
The easiest way to plan a trip by public transport is to use the UBIAN…
Prešovský samosprávny kraj spúšťa vo Vysokých Tatrách aj pred tohtoročným letom záchytné parkovisko. Turisti môžu…
Obmedzenia platia pre regionálnu autobusovú dopravu aj MHD. Od soboty 24. mája 2025 platia v…