Do areálu Dopravného podniku mesta Prešov na Bardejovskej ul. postupne prichádzajú ďalšie nové autobusy. Konkrétne ide o 6 kĺbových autobusov typu SOR NB 18 a 3 štandardné autobusy typu SOR NB 12. Autobusy s naftovým pohonom sú súčasťou celkovo 15-kusovej dodávky, pričom prvých 6 autobusov už slúži cestujúcim od októbra minulého roka.
Autobusy sú vybavené naftovým motorom, ktorý spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6D. Kabína vodiča a priestor cestujúcich ochladzujú oddelené klimatizačné jednotky Eberspächer. Pohodlie cestujúcim zabezpečujú pohodlné sedačky.
Cestujúci si označia cestovné lístky v novom type označovačov typu KRG-12 od spoločnosti R&G, ktorá dodala informačný a tarifný systém. Tieto označovače už sú technicky predpripravené na bezkontaktnú platbu kartou.
O informovanosť sa postarajú plnofarebné LCD displeje umiestnené nad kabínou vodiča a tiež informačné monitory, ktoré sú ukotvené na strope autobusov. Tieto monitory budú využívané prednostne na zobrazovanie aktuálnych oznamov a informácií z MHD. Autobusy sú tiež vybavené prídržnými tyčami a madlami s nerezovou úpravou, ktorá je hygienickejšia a estetickejšia.
Ďalšou vychytávkou sú USB nabíjačky. Nechýba tiež bezpečnostný kamerový systém so záznamom, ktorý sníma interiér aj priestor pred vozidlom, samozrejmosťou je aj cúvacia kamera a senzory. Všetky ďalšie nové vozidlá už budú mať výbavu na takejto úrovni.
Dodávku tvorí celkovo 15 autobusov, z toho 10 kĺbových a 5 štandardných. Tie postupne nahradia najstaršie autobusy, ktoré sú za hranicou životnosti a nespĺňajú súčasné štandardy modernej MHD. Kúpna cena za jeden autobus SOR NB 12 City bola 195 000 € bez DPH, kĺbový autobus SOR NB 18 City stál 278 000 € bez DPH. Financovanie deviatich autobusov, ktoré do Prešova prichádzajú v týchto dňoch, je zabezpečené z vlastných zdrojov DPMP, a.s.
Na vozidlách budú uskutočnené štandardné úpravy a úkony súvisiace s poistením a zavedením do evidencie, následne budú pripravené odviezť svojich prvých cestujúcich.
Zaradením nových autobusov sa podarí zabezpečiť 100% nízkopodlažnú MHD, čo znamená, že všetky spoje autobusových liniek budú vykonávané plne nízkopodlažnými, resp. “low-entry” vozidlami. Trolejbusová doprava je plne nízkopodlažná už od jesene roku 2020. V premávke má DPMP aktuálne posledný „schodíkový“ autobus typu Karosa B 961E s evidenčným číslom 383. S týmto autobusom predbežne plánuje rozlúčkovú jazdu pre verejnosť v júni tohto roka.
TS: DPMP, a.s.
Foto: Archív DPMP, a.s.
Nové cestovné poriadky zohľadňujú opodstatnené požiadavky cestujúcich a prinášajú aj nové spojenia. V nedeľu 15. decembra vstúpia…
Na cestujúcich ako každý rok v decembri čakajú zmeny cestovných poriadkov. Týkajú sa železničnej i autobusovej…
Zmeny prinesú najmä pravidelné odchody spojov na linkách počas celého dňa. Aj tento rok čaká…
Zmeny v tomto regióne sa týkajú iba cestovných poriadkov počas pracovných dní. Ako každý rok, aj…
Na Spiši sa zmeny budú týkať najmä optimalizácie jazdných dôb. December prinesie aj tento rok…
Regionálna autobusová doprava bude premávať podľa nových cestovných poriadkov, zmeny sa dotknú aj obyvateľov Zemplína.…