Prešovský a Košický samosprávny kraj v rámci IDS Východ zavádzajú novinku v prímestskej autobusovej doprave. Verejnosť môže využiť služby novej infolinky, ktorej cieľom je zlepšiť fungovanie prímestskej autobusovej dopravy a skvalitniť jej služby.

Cestujúci môžu nahlásiť:

  • nevypravené spoje,
  • chronické meškania,
  • predčasné odchody spojov,
  • neprístojné správanie vodiča alebo spolucestujúcich,
  • neprípustné hygienické podmienky,
  • únik tržieb v dôsledku nevydávania cestovných lístkov.

Oba samosprávne kraje budú tieto hlásenia spracovávať a riešiť s jednotlivými dopravcami, u ktorých došlo k pochybeniam.

Infolinka s telefónnym číslom 055/333 33 31 je aktuálne cestujúcim k dispozícii v pracovných dňoch od 8.00 h do 15.00 h. Od 1. decembra 2021 bude k dispozícii hlasová záznamová služba, linku teda bude možné využívať 24 hodín denne a sedem dní v týždni.

Infolinka neslúži na poskytovanie informácií o časoch odchodov spojov ani na nahlasovanie pripomienok k cestovným poriadkom. V prípade žiadosti o zmenu cestovného poriadku použite Formulár na zmenu CP.

Zmluvnými dopravcami Prešovského samosprávneho kraja sú BUS Karpaty, SAD Humenné, SAD Poprad a SAD Prešov. V rámci Košického samosprávneho kraja zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu spoločnosti ARRIVA Michalovce a eurobus.