Do areálu Dopravného podniku mesta Prešov na Bardejovskej ul. postupne prichádzajú ďalšie nové autobusy. Konkrétne ide o 6 kĺbových autobusov typu SOR NB 18 a 3 štandardné autobusy typu SOR NB 12. Autobusy s naftovým pohonom sú súčasťou celkovo 15-kusovej dodávky, pričom prvých 6 autobusov už slúži cestujúcim od októbra minulého roka.

Autobusy sú vybavené naftovým motorom, ktorý spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6D. Kabína vodiča a priestor cestujúcich ochladzujú oddelené klimatizačné jednotky Eberspächer. Pohodlie cestujúcim zabezpečujú pohodlné sedačky. 

Cestujúci si označia cestovné lístky v novom type označovačov typu KRG-12 od spoločnosti R&G, ktorá dodala informačný a tarifný systém. Tieto označovače už sú technicky predpripravené na bezkontaktnú platbu kartou. 

O informovanosť sa postarajú plnofarebné LCD displeje umiestnené nad kabínou vodiča a tiež informačné monitory, ktoré sú ukotvené na strope autobusov. Tieto monitory budú využívané prednostne na zobrazovanie aktuálnych oznamov a informácií z MHD. Autobusy sú tiež vybavené prídržnými tyčami a madlami s nerezovou úpravou, ktorá je hygienickejšia a estetickejšia.

Ďalšou vychytávkou sú USB nabíjačky. Nechýba tiež bezpečnostný kamerový systém so záznamom, ktorý sníma interiér aj priestor pred vozidlom, samozrejmosťou je aj cúvacia kamera a senzory. Všetky ďalšie nové vozidlá už budú mať výbavu na takejto úrovni. 

V Prešove budú jazdiť ďalšie nové autobusy. Foto: Archív DPMP, a.s.

Dodávku tvorí celkovo 15 autobusov, z toho 10 kĺbových a 5 štandardných. Tie postupne nahradia najstaršie autobusy, ktoré sú za hranicou životnosti a nespĺňajú súčasné štandardy modernej MHD. Kúpna cena za jeden autobus SOR NB 12 City bola 195 000 € bez DPH, kĺbový autobus SOR NB 18 City stál 278 000 € bez DPH. Financovanie deviatich autobusov, ktoré do Prešova prichádzajú v týchto dňoch, je zabezpečené z vlastných zdrojov DPMP, a.s.

Na vozidlách budú uskutočnené štandardné úpravy a úkony súvisiace s poistením a zavedením do evidencie, následne budú pripravené odviezť svojich prvých cestujúcich.

Zaradením nových autobusov sa podarí zabezpečiť 100% nízkopodlažnú MHD, čo znamená, že všetky spoje autobusových liniek budú vykonávané plne nízkopodlažnými, resp. “low-entry” vozidlami. Trolejbusová doprava je plne nízkopodlažná už od jesene roku 2020. V premávke má DPMP aktuálne posledný „schodíkový“ autobus typu Karosa B 961E s evidenčným číslom 383. S týmto autobusom predbežne plánuje rozlúčkovú jazdu pre verejnosť v júni tohto roka.

Do vozového parku pribudnú kĺbovú aj štandardné autobusy. Foto: Archív DPMP, a.s.

TS: DPMP, a.s.
Foto: Archív DPMP, a.s.