Prešovský samosprávny kraj a Košický samosprávny kraj prichádzajú s novinkou v prímestskej autobusovej doprave. Cestujúci môžu využiť služby novej infolinky, ktorej cieľom je zlepšiť fungovanie prímestskej autobusovej dopravy.
Cestujúci môžu prostredníctvom infolinky, ktorú v rámci IDS Východ zavádzajú Prešovský a Košický samosprávny kraj, upozorniť na nevypravené spoje, chronické meškania či predčasné odchody spojov. Kraje si od tejto novinky sľubujú ďalšie skvalitnenie služieb v prímestskej autobusovej doprave.
„Už niekoľko rokov sa intenzívne snažíme zvyšovať kvalitu verejnej dopravy, vrátane čo najpresnejšieho dodržiavania cestovných poriadkov. Zvlášť prípady, kde dochádza k chronicky sa opakujúcim meškaniam sú nepríjemné nielen pre pravidelných cestujúcich, ale aj tých občasných, ktorí s meškaním nerátajú, a tak nestihnú prísť načas na vyšetrenie k lekárovi, do práce, či do školy. Neprípustné sú tiež predčasné odchody spojov, kedy vám autobus ujde takpovediac „pred nosom“ aj napriek včasnému príchodu cestujúceho na zastávku. Infolinka má zabezpečiť, aby sme sa o takýchto veciach dozvedeli a následne ich mohli v spolupráci s príslušným dopravcom riešiť,“ povedal predseda Prešovského samosprávneho kraja Milan Majerský.
Okrem toho môžu cestujúci prostredníctvom infolinky nahlásiť aj neprístojné správanie vodiča alebo spolucestujúcich, neprípustné hygienické podmienky v autobuse, či únik tržieb v dôsledku nevydávania cestovných lístkov. Oba samosprávne kraje, ktoré spoje prímestskej autobusovej dopravy financujú, budú tieto hlásenia spracovávať a riešiť s jednotlivými dopravcami, u ktorých došlo k pochybeniam.
„Od verejnej dopravy očakávajú cestujúci najmä spoľahlivosť. Ak sa niekomu stane, že príde na zastávku, no spoj uvedený v cestovnom poriadku nepríde vôbec, pretože bol zo strany dopravcu odrieknutý, je možné, že po takomto zážitku autobusovú dopravu viac nepoužije a uprednostní cestovanie osobným automobilom. Iným problémom, ktorý môže cestujúcich odradiť, sú prípady nízkej kultúry cestovania. Či už ide o nevhodné správanie vodiča alebo spolucestujúcich, prípadne neakceptovateľné hygienické podmienky vo vozidle. Vážnym problémom sú prípady, kedy vodič nevydáva lístky, vďaka čomu môže dôjsť k zrušeniu spoja z dôvodu nízkych priemerných tržieb, resp. nižšieho počtu evidovaných cestujúcich, než je skutočnosť. Vďaka tejto novej službe budeme o týchto situáciách informovaní a verím, že predídeme mnohým problémom, s ktorými sa cestujúci v prímestskej autobusovej doprave mohli stretnúť,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Vzhľadom na charakter verejnej služby a efektivitu vynakladania verejných financií majú samosprávne kraje záujem výskyt vyššie spomínaných problémov v maximálnej miere eliminovať. K tomu im môžu dopomôcť informácie priamo od cestujúcich. Infolinka s telefónnym číslom 055/333 33 31 funguje v pracovných dňoch od 8.00 h do 15.00 h. Od 1. decembra 2021 bude k dispozícii hlasová záznamová služba, linku teda bude možné využívať 24 hodín denne a sedem dní v týždni.
Zmluvnými dopravcami Prešovského samosprávneho kraja sú BUS Karpaty, SAD Humenné, SAD Poprad a SAD Prešov. V rámci Košického samosprávneho kraja zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu spoločnosti ARRIVA Michalovce a eurobus.
Tlačová správa PSK a KSK
Foto: shutterstock
Nové cestovné poriadky zohľadňujú opodstatnené požiadavky cestujúcich a prinášajú aj nové spojenia. V nedeľu 15. decembra vstúpia…
Na cestujúcich ako každý rok v decembri čakajú zmeny cestovných poriadkov. Týkajú sa železničnej i autobusovej…
Zmeny prinesú najmä pravidelné odchody spojov na linkách počas celého dňa. Aj tento rok čaká…
Zmeny v tomto regióne sa týkajú iba cestovných poriadkov počas pracovných dní. Ako každý rok, aj…
Na Spiši sa zmeny budú týkať najmä optimalizácie jazdných dôb. December prinesie aj tento rok…
Regionálna autobusová doprava bude premávať podľa nových cestovných poriadkov, zmeny sa dotknú aj obyvateľov Zemplína.…