Zmeny v tomto regióne sa týkajú iba cestovných poriadkov počas pracovných dní.
Ako každý rok, aj tento december prinesie zmeny cestovných poriadkov. Na Hornom Zemplíne a Šariši pôjde najmä o posilnenie spojov na hlavných trasách regionálnej autobusovej dopravy, ktorú objednáva Prešovský samosprávny kraj. Zmeny sú navrhnuté s cieľom zvýšiť kvalitu dopravných služieb pri zohľadnení potrieb obyvateľov ako aj efektivitu pri zabezpečovaní dopravnej obsluhy územia.
Prehľad hlavných zmien:
Zásadnou pozitívnou zmenou v okolí Svidníka a Stropkova je zavedenie takmer celodenného 60-minútového intervalu spojov na linkách Prešov – Giraltovce – Svidník a Prešov – Giraltovce – Stropkov, tzn. doplnenie viacerých spojov v chýbajúcich časových polohách, ako napr. odchody 12.38 h, 13.38 h, 14.38 h a 17.38 h zo Stropkova do Prešova, alebo v opačnom smere odchod 18.05 h z Prešova do Stropkova.
Z Prešova do Svidníka budú doplnené chýbajúce spoje s odchodmi z Prešova o 15.35 h, 16.35 h a 20.35 h, obdobne v opačnom smere – odchody zo Svidníka o 7.00 h, 12.00 h a 18.00 h. Spoje na linkách Prešov – Svidník a Prešov – Stropkov sú v úseku Prešov – Giraltovce koordinované do celodenného 30-minútového intervalu. To isté platí aj v opačnom smere.
Kvalita dopravných služieb sa zvyšuje aj na medzimestskej linke Stropkov – Medzilaborce, kde dochádza k zavedeniu 60-minútového intervalu spojov počas dopravnej špičky a 120-minútového intervalu mimo špičky, pri zabezpečení pravidelných nadväzností v Stropkove smerom do a z Prešova, ako aj v Medzilaborciach a Krásnom Brode voči vlakom do a z Humenného, čo sa však prejaví až v marci, kedy dôjde k obnove prevádzky vlakov na trati Medzilaborce – Humenné.
Popri vyššie menovaných systémových zmenách dôjde s platnosťou od 15. decembra k zapracovaniu viacerých opodstatnených pripomienok obcí a cestujúcej verejnosti, týkajúcich sa nadväznosti spojov, či skvalitnenia pracovnej a školskej dochádzky.
S ohľadom na minimálne požadované ekonomické parametre prevádzky jednotlivých spojov dôjde zároveň k ukončeniu prevádzky spojov s minimálnym až nulovým využitím zo strany cestujúcej verejnosti (rádovo do 5 cestujúcich na spoj). Táto úspora neefektívnych dopravných výkonov je plne využitá na posilnenie dopravy v regióne, a to na trasách a v časových polohách s výrazne vyšším potenciálom prepravy cestujúcich.
Autor: IDS Východ, s.r.o.
Foto: Erik Wittner